تفکر در نظام خلقت برهان کشف پدیده های علمی است
کد خبر: 1347580
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

تفکر در نظام خلقت برهان کشف پدیده های علمی است

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی انزلی پروردگار را به عنوان معیار و بالاترین درجه برای کسب علم دانست و گفت: خداوند اعلی ترین درجه علمی است که با نگاه موشکافانه و دقیق به نظام خلقت برهان بسیاری از پدیده های علمی را کشف می کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین عاشوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی در گفت وگو با خبرگزاری بین ‏المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: سوادآموزی به توفیق فرمان امام خمینی(ره) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس ترین آرمان های انقلاب اسلامی در آمد.



وی با بیان اینکه هفتم دی ماه سال 1358 حضرت امام خمینی(ره) فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی صادر کردند، افزود: این اقدام از جمله کارهای مدبرانه و حکیمانه ایشان بود و نتایج فراوانی به همراه داشت.



تشکیل نهضت سوادآموزی



رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی با بیان اینکه تشکیل نهضت سوادآموزی نیز مانند خیلی از نهادها و ارگان های کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد، تصریح کرد: سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، روز سواد آموزی نیز نام گذاری شده است.



وی با اشاره به اینکه خداوند در آیات بسیاری همواره به تفاوت میان کسانی که می دانند و نمی دانند تاکید کرده است، اضافه کرد: خداوند با تاکید بر این آیات می خواهد انسان را به تفکر و اندیشه وادارد و معرفت را در گرو علم و تفکر می داند.



حجت الاسلام عاشوری با بیان اینکه خداوند علم را نور می داند، افزود: دانستن فضیلتی بزرگ است که پیامبر(ص) می فرمایند: «کسب علم بر هر مرد و زنی واجب است» و دانایی به عنوان نیاز اویله انسان در تمامی امور مطرح می شود و به عنوان میزانی برای ارزش و اعتبار فرد مطرح می شود که دوری از آن تاریکی و گمراهی را برای انسان درپی دارد.



خداوند اعلی ترین درجه علمی



وی پروردگار را به عنوان معیار و بالاترین درجه برای کسب علم دانست و متذکر شد: خداوند اعلی ترین درجه علمی است که با نگاه موشکافانه و دقیق به نظام خلقت برهان بسیاری از پدیده های علمی را کشف می کنیم و تفکر در آسمان ها و زمین در واقع شناخت خالق آن به عنوان قاعده عمیق علمی است.



 گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند «بی سوادی برای همه جوامع انسانی یک لکه ننگ است، اما برای یک جامعه مسلمان انقلابی، در این دوران و عصر پر زحمت که قدرت های بزرگ از بی سوادی و ناآگاهی مردم استفاده می کنند، بیشتر مایه ننگ است» لذا باید تلاش شود که بی سوادی در همه جوامع ریشه کن شود.



وی با بیان اینکه نهضت امام خمینی(ره) نهضت سوادآموزی، بیداری، آگاهی دینی و بصیرت بود، یادآور شد: ما از نظر بینش، آگاهی، بصیرت و بیداری مدیون امام خمینی(ره) و رشادت ها و اندیشه های ناب ایشان هستیم.



محرومیت زدایی و ارتقای سطح علمی کشور



رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب توجه خود را به ارتقای سطح علمی کشور نشان داد، تصریح کرد: با تشکیل نهضت سوادآموزی کسانی که قبل از پیروزی انقلاب از تحصیلات محروم بودند توانستند از طریق نهضت سوادآموزی خواندن و نوشتن را یاد بگیرند و به درجات عالی علمی برسند.



حجت الاسلام عاشوری آموختن را تنها دستاویز انسان در سراشیب ناآگاهی دانست و ادامه داد: در دین و آیینی که تعلیم و تعلم، عبادت است، جستجوی دانش و کسب علم حائز اهمیت است و محرومیت از خواندن و نوشتن، بخشودنی نیست.



وی با اشاره به اینکه اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است، متذکر شد: تشکیل نهضت مقدس سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی بود که با تمسک به آن چراغ سعادت و بالندگی افروخته تر می گردد.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی در پایان با بیان اینکه امروز در سایه تلاش خادمان عرصه سوادآموزی، سطح سواد در حد چشمگیری در کشور بالا رفته است، خاطرنشان کرد: افزایش سطح سواد در جامعه ارتقای قدرت تحلیل را درپی دارد و انسان را از دچار شدن به گمراهی و قرار گرفتن در مسیر خلاف مسیر مستقیم الهی دور نگه می‌دارد.

captcha